dimarts, 11 de juny del 2013

Valoració de les competències assolides

En quant a les competència assolides durant aquest període de pràctiques, realitzaré aquesta reflexió a partir dels cinc blocs enfront a aquest tema. 

En primer lloc i fent referència a l'autonomia en l'aprenentatge, un dels aspectes que he realitzat durant aquests mesos és la recerca d'estratègies per tal de saber enfront un moment dins l'aula. Ho he fet a partir de la observació a altres blocs, amb la conversa amb els meus companys de pràctiques, als seminaris amb la meva tutora de pràctiques i amb diferents articles que se m'han posat a disposició durant la carrera. 

Per exemple, una evidència és quan un dia vaig sortir al pati anguniada perquè no sabia que fer quan un infant no es portava bé dins l'aula. Doncs, els meus companys ham varen fer veure les coses dient-me que no sempre els infants faran tot el que els hi dius perquè per això son infants, estiguis tranquil·la i digues-li les coses més d'una vegada i sense oblidar-te del per favor i les gràcies. 

Així, vaig fer el que hem varen suggerir i la meva pràctica va ser molt més positiva. 

En segon lloc i en quan a la reflexió del meu propi procés d'aprenentatge, sempre marxo de l'escoleta amb preguntes sobre si he fet alguna cosa que no ha estat adient per tal de modificar-la,és a dir, hem faig hipòtesis sobre el que hagués passat si hagués actuat de forma diferent. 

A més, abans de començar les pràctiques hem vaig proposar uns objectius, els quals he intentat que s'aconseguissin com per exemple que els infants durant els primer mes anessin establint un vincle amb mi per tal d'anar apropant-me a ells i que hem vessin com a persona de referència. També, m'ha preocupat molt la relació amb les famílies i he intentat que aquestes estiguessin contentes amb la meva actitud, tenint la confiança de deixar els infants amb mi.  

Seguidament, també he reflexionat sobre la pràctica educativa que es du a terme a la meva escoleta i m'he fet preguntes per trobar una justificació a aquesta manera d'ensenyar. He pensat en tot el que es podria dur a terme amb els materials que hi ha a l'aula, els espais amb els que disposa i sobretot, he contrastat el que diu al PEC amb el que es fa a l'escola. 

Pel que fa a les pràctiques, he identificat aquelles bones pràctiques que es duen a terme a l'escola que en aquest cas, és la bona relació que s'estableix amb les famílies, així com també, trobar una explicació sobre el perquè succeeix un moment en concret dins l'aula. 

Es difícil trobar explicacions a fets que passen a l'escola com per exemple perquè X infants pega a Y si aquest és molt bon nin i mai fa res dolent? Perquè M no deixa que altre infant s'apropi a mi a donar-me un abraç? Perquè no menja P a l'escola? Quina dieta deu seguir a casa seva? I així, moltes preguntes que de vegades és complicat trobar la resposta. 

Per finalitzar, en quant al projecte de millora, encara que es una proposta que ens ha suggerit el centre, hem cercat informació sobre les necessitats que tenen els infants depenent la seva edat i hem posat al seu abats diferents materials per a què tots poguessin gaudir d'aquest joc. 

Si una sessió s'ha vist perjudicada per algun succés, hem intentat eliminar la conducta que no afavoria el bon desenvolupament de l'activitat com per exemple, el fet d'introduir el material estructurat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada