diumenge, 9 de juny del 2013

Reflexió autovalorativa del meu projecte de millora

EL PARC SONOR

En quant a la valoració del meu projecte de millora, he de dir que ha estat una experiència molt enriquidora, tant per a mi com per a tot el centre i sobretot per als infants. 

El canvi de la sala de psicomotricitat per una sala on no hi havia límit per fer soroll ha estat molt interessant ja que els infants es concentraven i agafaven allò que més els cridava l'atenció, movent-lo, picant, tocant.... Se'ls veia contents d'estar allà, jugaven amb els seus amics a veure qui tocava més fort el tambor o fins i tot decidien convertir materials en portes per on passar. 

Les educadores també estaven agraïdes del que havíem fet, se les veia contentes i gaudien amb el que feien els infants. N'hi havia que interferien en el joc dels nens, altres només observaven i altres decidien fer remor per tal de cridar l'atenció dels nens cap a un altre material. 

L'ajuda de la PT dins de la sala, ens feia veure coses que nosaltres no teniem en compte. La seva experiència ens ajudava a millorar la nostra pràctica dins de l'activitat. Amb el nen amb NEE aconseguia coses que mai havien pensat que ho fes i jo quedava al·lucinada del que havia aconseguit amb aquest temps. 

En quant a la tria dels materials, varem decidir escollir-ne que fossin casolans i quotidians per tal que els nens en veiessin una altra utilitat, com taps de plàstics, llaunes, botelles de plàstics, llenties, etc. La seva col·locació tampoc va tenir molta dificultat així com tampoc la posada en marxa. 

També, varem triar material estructurat com tambors, trompetes, xilòfons, flautes, etc. En un primer moment, vàrem pensar dues coses: o que els infants no els hi farien cas o que pel contrari cridés tota la seva atenció. El que va succeir va ser la segona opció: tot els nens un cop varen veure els instruments varen deixar de banda tot el material reciclat que havíem fet. 

A partir de veure això, varem decidir que a la següent sessió els posaríem més tard per tal que juguessin una estona amb els que havíem fet i una altra amb els estructurats. 

D'altra banda, un llibre que ens ha ajudat molt a la confecció del parc sonor ha estat "La música en la escuela infantil (0 - 6)".  Aquest llibre ha estat la nostra guia durant aquest temps i hem seguit moltes propostes que fa i la veritat és que es un llibre molt interessant que recomano per a la gent que vol treballar la música dins la seva aula. 

Fent referència a la valoració com a grup, m'he sentit molt bé amb els meus companys de pràctiques. Les idees s'han dut a debat així com també ens hem implicat i col·laborat tots per igual. 

Amb el que més satisfeta estic és amb la consecució de tots els objectius que ens havíem marcat, fet que en un principi no ho veia del tot possible però que gràcies a la nostra actuació hem pogut reconduir i fer que fos possible. 



ETIQUETES:
1.3: He posat aquesta etiqueta ja que hem cercat informació tant altres blocs com per la xarxa per tal de dur a terme el nostre projecte de millora. 

1.4: Després de cada sessió hem arribat a les diferents conclusions per tal de modificar tant la nostra actitud com algun aspecte negatiu de la sala de psicomotricitat. 

5.3: Una de referències bibliogràfiques és el que he esmentat més amunt, sense el qual el nostre projecte no hagués estat igual ja que ens ha aportat molta informació que ens ha servit de gran ajuda. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada