dilluns, 29 d’abril del 2013

Les tres pràctiques que més m'agraden

La primer pràctica que m'ha semblat molt interessant és posar a l'abast dels nens els gots d'aigua per a què hi puguin accedir quan tinguin set. En la meva classe estan a dalt d'una prestatgeria i durant el pati molt nens hem demanen aigua. D'aquesta manera, no hauria d'anar amb el nen i deixar els altres de banda sinó que hi podria anar ell i beure's l'aigua que volgués.

Ara bé, penso que aquesta pràctica té molt més efecte a partir dels tres anys perquè abans els nens poden jugar amb l'aigua i no utilitzar-ho únicament per beure, és a dir, que es podria malgastar. El que penso és que el millor és dur-ho a terme i veure com reaccionen els infants ja que així veiem la realitat i no creim únicament en una creença. Potser tingui molt d'èxit i els nens a partir de les normes, ho compleixin i només agafin els gots si tenen set. 

Per altra banda, i com vaig exposar en la meva reflexió de la bona pràctica de Jose (Ses Païses), els infants segons el moment on es trobin demanen unes coses o unes altres, és a dir, hem d'estar atents al que necessiten a partir de les seves accions espontànies ja que serà el punt des d'on partirem per dur a terme les activitats a treballar en el aula. 

És en aquest moment, on te n'adones si la tutora d'aula té en compte als nens o si pel contrari, realitza activitats perquè sí sense haver pensat si es troben en el moment adequat per dur-la a cau. A la meva classe per exemple, es realitzen les activitats programades encara que els nens demanin una altra activitat, per exemple, es fa una activitat molt moguda encara que els nens estiguin cansats ja que és el que està programat. 


Per últim, la festa de la tardor hem pareix una gran ocasió per treballar les estacions fent que els nens vagin interioritzant el pas del temps i la temporalització. Això però, penso que s'ha de repetir durant totes les estacions i no només en la tardor ja que d'aquesta manera, els nens potser només aprenguin aquesta estació i no totes, com és l'objectiu principal. 


A la meva escoleta (Cas Serres), al mes de Juny es realitza la festa de la primavera, però...perquè es fa en aquest mes si la primavera comença el mes de març? Jo la realitzaria el dia o la setmana que comença ja que així els nens anirien entenent que cada cert temps hi ha canvi d'estació. Si ho fem en Juny estaríem molt prop de l'estiu i aquesta ja és una altra estació. 


ETIQUETES:
4.2: He set capaç de destacar tres bones pràctiques que penso que són molt interessant a l'hora de treballar amb els infants. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada