dimarts, 5 de març del 2013

Les creences de la mestra a la meva observació

En quant a les creences de la mestra a la meva observació, penso que l'objectiu primordial d'aquesta era fer fotografies als nens i no tant, que aquests desenvolupessin els objectius d'aquesta activitat, els quals són adonar-se de les diferències entre els sabors (agre i dolç), veure d'on surt el suc que beuen a l'esmorzar i adonar-se del cicle de la naturalesa (pinyol, arbre i fruit). 

Personalment, penso que el millor hagués estat col·locar als nens al voltant de la taula i posar més de dues safates repartides de manera que tots hi poguessin arribar. Les taronges i els llimons estarien tallats per la meitat però deixaria que els nens fessin el que volguessin: xuclar, tastar, agafar l'espremedora i fer suc, posar el suc a un got, etc. 

Aquesta activitat hagués estat molt interessant i per la participació de la tutora, ha set un dia on els infants no han experimentat ni han resolt problemes cognitius ells sols, sinó que tot ha estat guiat per les expressions de la mestra. 

Aquesta actitud és d'una persona més tradicionalista ja que a més, porta vint anys a l'escoleta i, encara que m'ha dit que s'ha anat format, penso que no és del tot cert, és a dir, hauran tingut cursos en quant a la psicomotricitat per exemple però no en relació a la visió constructivista pel fet de veure la seva actitud en front al nens, la qual és dirigir i no deixar que facin el que ells necessitin en aquell moment per seguir el seu desenvolupament. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada